Raadpleeg onze FAQ voor meer informatie

Wat zijn de annulatiekosten?

De annulatiekosten verschillen naargelang de datum. Je kiest het best voor een annulatieverzekering om (onder voorwaarden) te annuleren zonder bijkomende kosten.


We hopen natuurlijk van harte dat je je verblijf niet hoeft te annuleren. Maar mocht dit toch het geval zijn, dan is onderstaande informatie handig.  

De annulatiekosten van een verblijf via Ardennes-étape variëren naargelang de datum waarop je annuleert (volgens een bepaald percentage, bepaald in onze algemene voorwaarden, artikel 5.2.2). 

Je boeking is een contract voor een bepaald huis en bepaalde periode. Als je van datum wenst te veranderen, wordt dit beschouwd als een annulering.


Het bedrag van de annulatie komt overeen met de volledige kosten van de boeking, de premie voor een eventueel afgesloten verzekering en een forfaitaire schadevergoeding die als volgt wordt bepaald:

-    Als de ontbinding zich meer dan 42 dagen vóór de aanvangsdatum van het verblijf voordoet: 30% van de huurprijs;

-    Als de ontbinding zich tussen de 42ste dag (inclusief) en de 28ste dag (exclusief) vóór de aanvangsdatum van het verblijf voordoet: 60% van de huurprijs;

-    Als de ontbinding zich tussen de 28ste dag (inclusief) en de 2de dag (exclusief) vóór de aanvangsdatum van het verblijf voordoet: 90% van de huurprijs;

-    Als de ontbinding zich op de 2de dag (inclusief) vóór de aanvangsdatum van het verblijf voordoet: 100% van de huurprijs.


Je sluit tijdens je reservatie het best een annulatieverzekering af als je kosteloos wil kunnen annuleren (volgens de voorwaarden van het contract). 


Goed om te weten :

Je kan je boeking annuleren in je klantaccount, onder "Mijn boeking'.

Indien je beroep moet doen op je annulatieverzekering en deze tussenkomt, worden je verzekeringspremie en je dossierkosten niet terugbetaald. 

De annulatieverzekering moet afgesloten worden op het moment van reservatie, ze kan niet achteraf toegevoegd worden. 


Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact met ons op.

Per telefoon

Van maandag tot donderdag:
9u – 17u
Op vrijdag: 9u – 19u
Op zaterdag: 10u – 16u
Op zondag: 10u – 13u

Live chat

Een medewerker staat voor je klaar van maandag tot vrijdag, van 9 u tot 17u.